Despre tot

Fotografia mea
...scurt si la obiect. Noi povestim tot si orice. Suntem 2 amici raspanditi prin Europa, el undeva-n Balcani(Csender) iar eu undeva in Nord (DaN).Voi? Comentati, injurati, apreciati. ENJOY! Csender & DaN.

sâmbătă, 17 iulie 2010

Eu si Romania (de DaN)

Eu si o altfel de Romanie.

De ce o altfel de Romanie? Pentru ca de la mine se vede altfel acum.

Da. Si eu iubesc Romania. Si poate o iubesc mai mult acum cand sunt departe de ea. Si aici departe de casa, departe de tara fac furori cu faptul ca vin din Romania. Dar este o povara faptul ca sunt roman.

Imi ingreuneaza oarecum modul de viata, nu ma lasa sa traiesc normal intr-o alta tara si sa ma bucur de drepturi egale cu ceilalti din jururl meu (acest aspect mi se pare unul corect, de aceea nu este peste tot pe glob Romania). Insa primesti sansa sa demonstrezi ca nu esti ceea ce pari la prima vedere, primesti respect, esti evaluat corect.

Si totusi e bine. E bine ca nu mai stai sa induri santajul si neregulile pe care mai marii tarii ni le aplica fara pic de discernamant. Legi permisbile, aprobate de niste notorii care isi urmaresc interesele pana-n panzele albe.

In Belgia am facut furori cu faptul ca vin din Romania. Toti stiu ca in Romania sunt Muntii Carpati si Marea Neagra. Stiu cine e Dracula si sunt fascinati de aceasta legenda.

La scoala, aici in Belgia, am mers cu proiecte despre Brancusi. Le-am vorbit despre operele sale. Multi dintre belgieni stiu cine e Brancusi poate mai bine decat multi dintre romani. Au fost impresionati de operele sale prea futuriste pentru vremea in care au fost create.

Pana aici numai de bine, numai cuvinte de lauda. Brancusi a fost doar un exemplu d’al meu. Cuvinte de lauda aud peste tot la adresa personalitatilor culturale si sportive, enumerate de prietenul Csender, din Romania.

DAR, pentru ca fiecare situatie implica si un DAR, ce ne facem cu romanul care populeaza aceasta tara, Romania? Romanul care nu are educatie. Si daca nu ai, de unde sa dai la randul tau mai departe?!

Eh, problema e ca despre romanul asta auzim peste tot in ultimii ani, peste tot in Europa si in celelalte continente de pe glob. Bah, si parca totusi nu suntem asa multi dar pe unde ajungem stim sa marcam teritorul intr-un stil ostil. Ostil pentru tara asta care in ansamblu este foarte frumoasa si in care inca se mai afla oameni de valoare dar care nu mai pot face nimic (parerea mea) sau nu mai vor sa faca nimic pentru a schimba ceva .

Aleg sa plece. De ce sa ne ingramadim toti intr un singur loc cand globul pamantesc este asa de mare?

Nici nu stiti ce frumos e sa mergi doar in vacant in Romania. Va spun eu, e foarte tare. Altfel vezi lucrurile atunci cand ai bilet dus-intors X-land-Romania-X-land.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ce zici?